Loading

Ogłoszenie o naborze wniosków

Ogłoszenie o naborze wniosków

OGŁOSZENIE O NABORZE

WNIOSKÓW O PRZYZNANIE WSPARCIA FINANSOWEGO NA UTWORZENIE I UTRZYMANIE MIEJSCA PRACY W PRZEDSIĘBIORSTWACH SPOŁECZNYCH

W RAMACH RUNDY KONKURSOWEJ 6/2025

 

Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA ogłasza nabór na składanie wniosków o przyznanie wsparcia finansowego w formie stawek jednostkowych na utworzenie i utrzymanie nowych miejsc pracy w ramach projektu Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Nidzicy – RUNDA KONKURSOWA 6/2025

 

  • KTO MOŻE SKŁADAĆ WNIOSEK?

 

Do złożenia wniosku uprawnieni są jedynie Wnioskodawcy, którzy ukończyli wymaganą ścieżkę wsparcia merytorycznego, przygotowującą do udziału w konkursie FPS oraz otrzymali pozytywną opinię pracownika OWES, prowadzącego grupę.

 

O udzielenie wsparcia mogą ubiegać się:

  1. Grupa inicjatywna (osoby fizyczne lub prawne) tworząca przedsiębiorstwo społeczne,
  2. Podmiot ekonomii społecznej przekształcany w przedsiębiorstwo społeczne,
  3. Przedsiębiorstwo społeczne.

Nabór wniosków dotyczy utworzenia i utrzymania miejsc pracy w subregionie nidzickim obejmującym powiaty: działdowski, nidzicki, nowomiejski i szczycieński.

 

  • WSPARCIE FINANSOWE JEST PRZYZNAWANE NA:
  1. utworzenie miejsca pracy w wysokości 35 212 zł (stawka jednostkowa)
  2. utrzymanie miejsca pracy (stawka jednostkowa jest kwalifikowana tylko łącznie ze stawką na utworzenie miejsca pracy):

38 700 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na pełen etat przez 12 miesięcy

29 026 zł – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ¾ etatu przez 12 miesięcy

19 350  – w przypadku utrzymania miejsca pracy na ½ etatu przez 12 miesięcy

 

Jedno PS/PES może uzyskać wsparcie na utworzenie i utrzymanie maksymalnie 10 miejsc pracy dla osób, o których mowa w § 1 ust. 2 Regulaminu Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej.

 

  • INFORMACJA O NABORZE:

Nabór wniosków prowadzony będzie w terminie od 27.10.2025 r do 07.11.2025 r. do godz. 15.00.

Miejsce składania dokumentów:

- osobiście: Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA, ul. Rzemieślnicza 3, 13-100 Nidzica, w godz. 8.00 – 15.00,

- listownie: na wskazany powyżej adres (decyduje data wpływu dokumentów).

 

 

Operator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie FPS.

 

  • NA KOMPLET DOKUMENTÓW SKŁADAJĄ SIĘ:

ISTNIEJĄCE PS/PES
PRZEKSZTAŁCANE W PS

GRUPY INICJATYWNE
Wzór Wniosku - Załącznik nr 1a
Wzór Wniosku - Załącznik 1b
Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową - Załącznik 2a [1]
Harmonogram rzeczowo-finansowy wraz z planem inwestycyjnym oraz sytuacją ekonomiczno-finansową -  Załącznik 2b [2]
Oświadczenie o braku podwójnego finansowania
Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis
otrzymanej przez przedsiębiorcę w ciągu
ostatnich 3 lat [3]
Sprawozdanie finansowe za ostatni
zamknięty rok obrotowy
Pozytywna opinia pracownika OWES
Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku
Pozytywna opinia pracownika OWES
Inne dokumenty niezbędne do oceny wniosku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • INNE DOKUMENTY[4] NIEZBĘDNE DO OCENY WNIOSKU, NP.:

- deklaracje współpracy,

- akt własności, umowa najmu, umowa użyczenia, przedwstępna umowa dot. wynajmu lokalu do prowadzenia działalności, Oświadczenie właściciela/współwłaściciela, posiadacza/współposiadacza nieruchomości (dla wnioskodawcy nieposiadającego osobowości prawnej), itp. – UWAGA! Konieczne JEDYNIE w przypadku planowanego remontu lokalu,

- dokumentacja zdjęciowa lokalu lub obiektu użytkowego (wydrukowane) – UWAGA! Konieczne JEDYNIE w przypadku planowanego remontu lokalu,

- kosztorys remontu – UWAGA! Konieczne JEDYNIE w przypadku planowanego remontu lokalu,

- dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe osób do zatrudnienia (jeśli nie były dostarczone na wcześniejszych etapach uczestnictwa w projekcie OWES) lub dokumenty potwierdzające kwalifikacje wymagane do utworzenia konkretnego stanowiska pracy – jeśli dotyczy,

- dokumenty dotyczące wniesienia zabezpieczenia prawidłowego wykonania umowy o wsparcie finansowe – o które wnioskodawcy zostaną poproszeni (na podstawie deklarowanej drugiej formy zabezpieczenia dotacji) na etapie oceny merytorycznej,

- wymagane prawem certyfikaty, uprawnienia, koncesje, zezwolenia itp., jeśli planowana działalność ich wymaga.

 

Szczegółowe informacje dotyczące udzielania wsparcia finansowego na utworzenie
i utrzymanie miejsca pracy w PS/PES przekształcanym w PS znajdują się w Regulaminie Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej.

Rekomendujemy zapoznanie się z Instrukcją składania dokumentów do konkursu oraz Listą najczęściej występujących uwag formalnych.

 

Pliki do pobrania:

Regulamin Funduszu Przedsiębiorczości Społecznej

Załącznik nr 1a do Regulaminu FPS – Wzór wniosku dla istniejących PS/ PES przekształcających się w PS

Załącznik nr 1b do Regulaminu FPS – Wzór wniosku dla nowych PS

- Załącznik nr 2a do Regulaminu FPS – Biznesplan istniejącego PS/PES przekształcającego się w PS

Załącznik nr 2b do Regulaminu FPS – Biznesplan nowo powstającego PS

Załącznik nr 7 do Regulaminu FPS – Oświadczenie o braku podwójnego finansowania z KPO i FERS

Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis

Oświadczenie o wysokości pomocy de minimis

Oświadczenie – zgoda na remont

 


[1] Wydruki excel muszą być czytelne i podpisane. Wnioskodawca zostanie poproszony o przesłanie plików w formie elektronicznej – które należy zabezpieczyć hasłem dostępu (przekazanym w odrębnej wiadomości).

[2] Wydruki excel muszą być czytelne i podpisane. Wnioskodawca zostanie poproszony o przesłanie plików w formie elektronicznej – które należy zabezpieczyć hasłem dostępu (przekazanym w odrębnej wiadomości).

[3] Uwaga: Należy dołączyć podpisany wydruk z SUDOP.

[4] Dokumenty należy potwierdzić za zgodność z oryginałem.